Aktuality

  • Rozhovor s Philipem Paulem, odborníkem na CNG a vedoucím produktového marketingu ve společnosti Škoda Auto
  • Škoda aktuálně ve verzi G-TEC nabízí modely Scala a Kamiq a nová Octavie s pohonem na zemní plyn bude následovat v druhém pololetí 2020

Škoda nabídne s G-TEC variantou nové generace modelu Octavia a modelů Scala a Kamiq tři modely konstruované na efektivní a ekologický pohon, na zemní plyn (CNG). Vozy na zemní plyn mají téměř nulové emise oxidů dusíku (NOx) a ve srovnání s běžnými spalovacími motory umožní okamžité snížení emisí CO2 o zhruba 25 procent nebo dokonce výrazně více. Philip Paul, odborník na CNG a vedoucí produktového marketingu ve společnosti Škoda Auto, v rozhovoru vysvětluje přednosti a technické detaily pohonu na zemní plyn.

2. 4. 2020

  • Koncern Volkswagen, největší producent vozů na CNG, oznámil, že skončí s vývojem tohoto pohonu
  • Vozy na stlačený zemní plyn jsou přitom podle studie šetrnější k přírodě než elektromobily
  • Navrch mají při výrobě a recyklaci, EU ale zatím počítá pouze s emisemi CO2, které auta vypouští
  • CNG má také další problémy. Nepomůže mu ani rapidní snížení ceny benzinu
  • Škoda jde zatím proti koncernu, na stlačený zemní plyn bude jezdit i nová Octavia
31. 3. 2020

Rozhovor s Filipem Dostálem, vedoucím oddělení Business Development společnosti GasNet, s.r.o.

30. 3. 2020

Moravskoslezský kraj se jako uhelný region dlouhodobě potýkal a stále potýká se znečištěným ovzduším. Příčinou však nejsou jen průmyslové podniky, svůj díl viny nesou i domácnosti. Motivovat je k výměně starých kotlů na tuhá paliva za moderní nízkoemisní zdroje tepla mají od roku 2012 tzv. kotlíkové dotace, do nichž putují peníze z fondů Evropské unie.

27. 3. 2020

Auta na stlačený zemní plyn (CNG) představují dlouhodobě ekologickou alternativu ke konvenčním spalovacím motorům. Jsou úspornější, takže vyprodukují méně CO2 a jejich provoz je levnější, a mají také čistší výfukové plyny. Plnicích stanic je přitom dost a tankování zabere stejně jako u benzinu. Pořizovací cena plynových aut byla ale dosud taková, že na ně spořivý soukromník mohl rovnou zapomenout.

25. 3. 2020

V uplynulém zimním období ministerstvo životního prostředí ani jednou nevyhlásilo smogovou situaci. A to díky teplému počasí, které přineslo lepší rozptylové podmínky a menší potřebu vytápět. Oproti tomu například jen chladný leden v roce 2017 zaznamenal smogových situací dvacet. Smog způsobují především staré domácí kotle na tuhá paliva a další topeniště, která v Česku vypouštějí téměř 75 % škodlivých prachových částic PM2,5. Podle nové legislativy se od září roku 2022 nejvíce zastaralá zařízení už nebudou moci používat.

23. 3. 2020

Dobrá zpráva dorazí do 2 349 domácností na Vysočině, které požádaly o tzv. kotlíkovou dotaci. V těchto dnech obdrží úspěšní žadatelé smlouvy o poskytnutí dotace k podpisu.

20. 3. 2020

Škoda chce být šetrná k životnímu prostředí za dostupné náklady pro její zákazníky. Proto se i nadále u některých svých modelů spoléhá na zemní plyn, například u nové generace modelu Octavia G-Tec, která bude k dispozici ve druhé polovině roku 2020, a u G-Tec verzí modelů Scala a Kamiq.

18. 3. 2020

Nová Škoda Octavia G-TEC, která bude k dostání v druhé polovině roku 2020, nebo aktuálně dostupné verze G-TEC modelů Škoda Scala a Kamiq, umožňují snížení emisí o přibližně 25 % proti srovnatelnému vozu s benzinovým motorem.

17. 3. 2020

K dispozici máme několik dostupných alternativ k benzínu a naftě. Každá z nich má své specifické výhody. Například zemní plyn má zvýhodněné zdanění, a proto je provoz s ním levnější než benzín. Mají však i své nevýhody. Jejich porovnání nám poskytli odborníci z německého autoklubu ACE.

16. 3. 2020

Možnosti pohonu na zemní plyn nejsou zdaleka vyčerpány

13. 3. 2020

Hlavní výhodou plynového vytápění je relativně nízká cena a také jednoduchá obsluha a regulace kotle. Kromě tradiční přípojky zemního plynu lze téměř v každé lokalitě využívat také LPG ze zásobníku, který se ale v tomto případě neskládá z tradiční směsi propan-butanu, ale výhradně z propanu. Jak si ekonomicky stojí zemní plyn složený převážně z metanu a částečně etanu a zkapalněný ropný plyn (LPG), respektive propan? Jak se tato paliva liší a co mají společného?

12. 3. 2020

Zimní sezona se pomalu chýlí ke konci a podobně je na tom i váš kotel. Pokud jste nuceni zvažovat jeho výměnu nebo chcete úspornější a ekologičtější spotřebič, pak vás bude určitě zajímat nabídka pražských plynařů.

11. 3. 2020

Teplárny v Česku čeká největší změna za posledních několik desítek let. Boj s klimatickými změnami prodražuje výrobu energie z uhlí.

10. 3. 2020

Devět nových nákladních aut mají k dispozici krajští silničáři. Jsou poháněná na zemní plyn a to prý symbolizuje směr, kterým se chce největší krajská příspěvková organizace ubírat.  
 

9. 3. 2020

  • V aktuální topné sezoně nebyla v ČR vyhlášena jediná smogová situace
  • Pozitivně se projevuje odstavení z provozu 60 tisíc kotlů na tuhá paliva
  • Do dvou let musejí české domácnosti vyměnit zhruba 300 tisíc starých kotlů

Praha 5. března 2020 – V aktuální topné sezoně dýcháme nejčistší vzduch za posledních 10 let. Vyplývá to ze statistik Českého hydrometeorologického ústavu o počtech smogových situací v ČR. Těch bylo vloni vyhlášeno pět, zatímco letos ani jedna. Důvodem lepší kvality ovzduší jsou především příznivé klimatické podmínky a nové technologie využívané pro vytápění domácností. Právě jejich emise společně s automobilovou dopravou a průmyslovou výrobou mají největší vliv na kvalitu ovzduší.

5. 3. 2020

Europoslanec Tomáš Zdechovský z KDU-ČSL nedávno prohlásil, že nevěří v budoucnost elektromobility. V osobní dopravě podle něj nadchází „doba vodíková,“ v nákladní a hromadné osobní automobilové dopravě pak „plynová.“ Zejména v posledním tvrzení s ním souhlasím, dovolil bych si ale jedno významné doplnění.

5. 3. 2020

Biometan vtláčený do plynovodů změní fosilní, neobnovitelný charakter zemního plynu na plyn s podílem obnovitelné složky. Tím přispěje ke snížení spotřeby neobnovitelné primární energie ve vytápění budov a rovněž emisí CO2.

4. 3. 2020

Hlavní výhodou plynového vytápění je relativně nízká cena a také jednoduchá obsluha a regulace kotle. Kromě tradiční přípojky zemního plynu lze téměř v každé lokalitě využívat také LPG ze zásobníku, který se ale v tomto případě neskládá z tradiční směsi propan-butanu, ale výhradně z propanu. Jak si ekonomicky stojí zemní plyn složený převážně z metanu a částečně etanu a zkapalněný ropný plyn (LPG), respektive propan? Jak se tato paliva liší a co mají společného?

3. 3. 2020

V Ostravě, Havířově, Bohumíně i dalších sedmi desítkách měst a obcí v Moravskoslezském kraji se už vyplácejí bezúročné půjčky na nové kotle. Pomoci mají domácnostem, jež uspěly se žádostí o kotlíkovou dotaci, ale nemají peníze na nákup kotle. Dotace se totiž proplácí zpětně. Zájem o půjčky bez úroků je mimořádný.

2. 3. 2020