Brno věří CNG

21. 8. 2020

Dopravní podnik města Brna provozuje největší flotilu městských autobusů na CNG v Česku. Denně jich z garáže ve Slatině vypravuje 160. S generálním ředitelem Milošem Havránkem jsme hovořili nejen o začátcích projektu, ale i o tom, čím mohou být vodárny prospěšné pro CNG autobusy, nebo proč jaderná elektrárna v Dukovanech ovlivňuje další rozvoj plynofikace.

Miloš Havránek je v čele dopravního podniku v Brně od roku 2012 a ač má svým vzděláním i praxí blíže ke kolejovým vozidlům¬, byl to právě on, kdo stál u zrodu projektu autobusové dopravy na CNG v Brně. Udělal si i řidičské oprávnění a o víkendech relaxuje na některé z brněnských linek.

 

Kdy vznikl nápad projektu CNG městské autobusové dopravy v Brně?

První impulz přišel v době, kdy se začalo hovořilo o tom, že se bude do Evropy dovážet břidličný plyn z USA. To bylo někdy v roce 2012. V té době jsme chtěli optimalizovat procesy opravárenství a vozový park jednotlivých trakcí. Brno mělo poměrně starý vozový park 300 autobusů značky Karosa. V první fázi jsem prosadil projekt na zakoupení 10 plynových autobusů a postavení plnicí stanice na CNG. Návratnost byla zhruba sedm let.

 

Vyšlo:   21. 8. 2020 na transport-logistika.cz

Autor:   Michal Štengl

Celý článek naleznete zde.