LNG se v silniční nákladní dopravě v dlouhodobém horizontu prosadí

6. 12. 2021

Snižování emisí z nákladní dopravy je základním problémem, který budou muset dopravci v nejbližších letech řešit. V České republice emise v sektoru dopravy naopak stoupají a cest, jak tuto otázku rychle řešit, mnoho není. Jednu z dostupných alternativ, totiž zkapalněný zemní plyn (LNG), nabízí v současné době společnost GasNet. O možnostech využití LNG pro dopravce jsme si povídali s Filipem Dostálem, ředitelem oddělení Business Development firmy GasNet.

Emise oxidu uhličitého v sektoru dopravy u nás od roku 1990 stouply o 24 %. Je pro tuzemské dopravce LNG skutečně tím správným řešením a cestou ke snižování emisí?


Určitě je jednou z rychle realizovatelných cest. Naší hlavní výhodou je, že nabízíme vyzkoušenou a fungující technologii. Trend směřující k postupnému omezování dieslových motorů je v řadě zemí Evropy zcela zjevný a využití LNG v nákladní dopravě přináší mnoho výhod. Pohon na LNG v porovnání s naftou snižuje emise oxidu uhličitého o 15 až 20 procent, emise oxidů dusíku až o 75 procent a produkci pevných částic sráží v podstatě na nulu. V případě obohacení o biometan je ekologický přínos ještě výraznější. Ve srovnání s naftou mají vozy na LNG při srovnatelném dojezdu také nižší hlučnost i provozní náklady. Zároveň tím nijak netrpí výkon auta ani komfort řidiče. Nákladní vozy na LNG nabízejí dojezd přes 1000 kilometrů se stejnou dobou tankování jako u dieselů.

 

Vyšlo:   15. 10. 2021 na cerpacka.cz

Autor:  GasNet

Celý článek naleznete zde.